fredag 30 juli 2010

Dagboksblad fredag 30 juli 2010

Fredag, den stora jobba-hemifrån-på-eftermiddagen-dagen. Extra vanligt på vår, sommar och höst när det är fint väder. Även jag valde att ansluta mig till den gruppen idag. Jag hade bl a en hund att gå ut med. (Hunddagis har semesterstängt denna vecka.) När hunden var utgången tog jag kameran och drog in till stan för att fotografera. Det gick väl sisådär, men jag hittade något ganska intressant.En människa utklädd till geting som står och blåser såpbubblor. Det låter ju hur skumt som helst, men det var något helt fantastiskt. Hon stod och log hela tiden och vinkade till små barn. För de som ville fotografera henne poserade hon villigt. Och hon måste varit dansare eller mim-artist i grunden för hon rörde sig otroligt vackert. En sån här människa borde vara avlönad av kommunen, för snacka om att sprida god stämning omkring sig. Det blev som en aura av lugn, harmoni och glädje kring henne, och jag hade väldigt svårt att slita mig. (Solna kommun borde kanske hyra henne för att stå utanför Råsunda de kvällar man förväntar sig slagsmål efter fotbollsmatcher. Hon skulle garanterat ha en mycket lugnande inverkan på publiken.)

Efter något hundratal bilder var det dags att åka hem och käka middag. Efter middagen tittade vi på TV, fikade och tittade sen på en film. Vi såg filmen Hair. Den har jag inte sett förut, och det var ju en märklig sak. Men nu har vi sett den. Sedan var det dags för hundpromenad och nu ska jag koka lite te och sedan titta lite på djurpolisen. Och sedan torde det väl vara läggdags.

Inga kommentarer: