lördag 24 juli 2010

Dagboksblad lördag 24 juli 2010

Ja, det är skönt att sova i egen säng också. Det är faktiskt skillnad på att dela på en 140 cm bred säng i husvagnen och ha en 120 cm bred säng för sig själv. Något vidare kanonväder var det ju inte i morse, men jag var sugen på en promenad med hund på Djurgården. Tyvärr hade frun uppenbarligen sovit konstigt (hon var väl inte van att få så mycket utrymme) för hon hade väldigt ont i någon muskel i benet, och var inte kapabel att följa med på hundpromenad. Men det struntade jag fullständigt i, och åkte till Djurgården själv. Jag hade tänkt promenera bort till Rosendal och köpa mig en fika där. Man får nog inte ta in hund i växthuset där dom har sin ordinarie servering, men på sommrarna brukar dom ha en extra kiosk ute i trädgården där man också kan köpa fika. Perfekt när man har hund och är ensam. Och ännu bättre hade det varit om dom hade haft öppet. Det var väl för dåligt väder och därmed för lite folk för att dom skulle ha den extra kiosken öppen. Det blev till att lapa vatten tillsammans med Ia i hennes vattenskål, och sedan gick vi tillbaka. Djurgårdskyrkan, alldeles utanför Gröna Lund hade emellertid kaffeservering i trädgården, och det stod specifikt att husdjur var välkomna. Så där klämnde jag en tunnbrödsrulle med renstek och så en bulle. Det gick det också.

Sedan åkte jag hem, och handlade på vägen. Hemma var det i princip dags att laga middag, så det gjorde jag. Hemmagjorda hamburgare och pommes, som jag friterade. Inte bara värmde i ugnen, det är ju fusk.

Kvällen i övrigt fördrevs med TV-tittande och lite bildarbete vid datorn

Inga kommentarer: