onsdag 7 juli 2010

Dagboksblad onsdag 7 juli 2010

Det största felet med den här campingklubben vi är medlem i, är att de flesta andra medlemmar är pensionärer, och det betyder att ett program för dagen ser så konstigt ut. Den officiella öppningen av denna riksträff skulle ske i Ransäters kyrka (också en egenhet hos camping-klubbister, många är lite religösa) klockan 10.00. Men kom igen, klockan 10 har man ju knappt käkat frukost. Men det var bara att bita ihop och pallra sig dit. Ytterligaren en egenhet när det gäller camping-klubbister, främst beroende på att de flesta är pensionärer, är att dom alltid ska komma i så förbannat god tid. Kvart i tio var kyrkan fylld med folk.

Efter invigningen åkte vi hem, hämtade barn och åkte till Erlandergården (mitt emot kyrkan) för att fika. Det var gott. Sedan drog vi till Munkfors för att göra stan. Det gick snabbt kan jag säga. Det tog 2 minuter. Vi handlade också. Sedan hemåt. Och så lite repetition med träfforkestern. Lite roligare i år är för två år sedan. Nu hade jag elgitarr, och kunde lätt överrösta vartenda jävla dragspel. Om jag hade velat.

Sedan middag och därefter var jag så trött så jag i princip gick och la mig och gjorde inte mer.

Inga kommentarer: