onsdag 28 juli 2010

Dagboksblad onsdag 28 juli 2010

Vespan till jobbet idag också. Fantastiskt trevligt.

Efter jobbet åkte jag till stan. Tänkte besöka Wasa vaccination för att fortsätta vaccineringen mot TBE, men dom jävlarna hade sommartider och stängde redan klockan 3. Det blev till att åka hem igen med oförättat värv. Dock lyckades jag med en annan viktig sak. När vi besökte min arbetskamrat i Kalmar för några veckor sedan, och han och jag jammade, visade det sig att han hade lite Bluesmunspel hemma (ska ju finnas i varje välutrustat hem), men han saknade ett spel för att kunna spela Blues i E-dur, den absolut vanligaste Blues-tonarten. Att inte att ett Blues-munspel för Blues i E-dur, det är som att inte ha en jordgubbssnoppare i köket- totalt otänkbart. För att råda brist på denna totala missär hos min arbetskamrat körde jag förbi musikaffären Jam och köpte ett munspel åt honom ( och ett åt mig själv också, för mina är slutspelade).

Efter middagen åkte frun och jag till en närbelägen slottspark och promenerade med Ia. Sedan åkte vi hem och fikade och tittade på djurpolisen. Och sen var dan slut.

Inga kommentarer: