fredag 23 juli 2010

Dagboksblad fredag 23 juli 2010

Så var det då dags att packa ihop husvagnen för sista gången denna semester. På måndag ska jag börja jobba. Men vi ska ha ytterligare en veckas semester, och då åkter vi säkert ut med husvagnen igen.

Runt 11 lämnade vi campingen, och när vi checkade ut kunde jag inte låta bli att klaga på vår granne vi haft. Han var av typen "kan under stundom ses nykter", men vi hade inte gjort det under den tid vi bott där. Mao, gravt alkoholiserad man, med besökare av samma sort. Han hade inte stört oss, så det var inte det jag hade synpunkter på. Men om man vill driva en familjecamping där det känns tryggt och lungt, kan man inte ha sådana gäster. Jag påpekade detta, och fick då höra att det är de sociala myndigheterna i Linköping som hyr platsen (och om jag fattade det rätt, ytterligare några campingtomter). Det förklarar saken, men det gör det inte roligare att ha socialens klienter som grannar på sin campingsemester. Och jag var tydligen inte den förste som klagade, men uppenbarligen hade det inte hjälpt.

Vi stannade i Nyköpingsbro och fikade. Hemma var vi runt halv tre. Då var det bara att börja lasta ur vagnen. Inte så roligt, men nödvändigt. Sedan åka och handla middagsmat, och turligt nog hade IOGT-NTO i Sollentuna grillkväll (som de alltid har på fredagarna på somrarna), så dit åkte vi och grillade middag. Sedan körde jag äldsta dotterns dator (som låg kvar i husvagnen. Det var för otymplig att ta med sig på tåget) in till stan, där hon tillfälligt bodde. Hon ville gärna ha med sig den till Bohuslän, dit hon åker i morgon. Åter hemma upptäckte jag till min glädje att frun börjat ägna sig åt pälsvård på hunden. Man kan säga att det behövs. Det är inte så lätt att sköta en lagottopäls i fält. Dessutom hade hunden den goda smaken att rulla sig i hästskit i torsdags, så det har luktat stall om henne sedan dess. Och gissa om hon var extra sugen på att ligga i vår säng i natt. Medan frun vårdade hundpäls ägnade jag mig åt att flytta över de bilder jag tagit på semestern, från den bärbara datorn till vår stationära. Lite fika på det, lite djurpolis och lite mer dator, och kvällen kan anses vara till ända..

Inga kommentarer: