torsdag 4 november 2010

Dagboksblad torsdag 4 november 2010

Hela dagen har känts som fredag. Eller i alla fall fram till halv tre, då jag till min besvikelse upptäckte att det inte var något fredagsfika. Alltså var det bara torsdag. Känslan beror dock troligen på att detta var sista arbetsdagen denna vecka. I morgon tänker jag vara ledig.

I går kväll skickade jag fyra bilder till Crimson för utskrift. Strax efter lunch fick jag ett mejl att bilderna redan var klara. Enligt Crimsons hemsida skulle det ta en till två dagar, men enligt tester i fototidningar brukar det gå fortare. Men att det skulle gå så fort, det trodde jag inte. Jag kunde inte hålla mig, så jag avslutade arbetsdagen redan strax efter tre och tog Vespan in till stan för att hämta bilderna. På vägen till Crimson åkte jag förbi Vespaservice (Stockholms bästa Vespabutik och verkstad) för jag tyckte det lät lite konstigt om Vespan. Daniel på Vespaservice han knappt starta den förrän han visste att det var avgaspackningen som gått sönder. Så då passar jag på att byta den och serva Vespan samt montera en liten kåpa längst fram på tisdag nästa vecka.

Sedan åkte jag för att hämta bilderna och sedan hemåt. När jag kom hem kunde jag konstatera att bilderna var väldigt bra, och osedvanligt lika det jag ser på skärmen. Och det är så det ska vara.

Sedan åt vi middag, jag satt en stund framför datorn medan frun åkte till Ikea, och så hundpromenad innan det var dags för kvällsfika. Sedan somnade jag. Vete fan hur det gick till. Dock vaknade jag till igen och kunde ta mig till sängen, men inte så mycket mer.

Inga kommentarer: