måndag 1 november 2010

Dagboksblad måndag 1 november 2010

Även idag hade jag den stora förmånen att få lämna och hämta hund på dagis. Detta för att jag skulle ta bilen till verkstad för service. Så efter att ha lämnat hunden lämnade jag bilen och så for jag till jobbet. En dag med många intressanta möten på jobbet, men dagens höjdpunkt var lunchen. Väldigt trevlig lunchsällskap, och det skulle kunna räcka för att bli dagens höjdpunkt, men bättre upp. Efter lunchen gick till en bokhandel för min arbetskamrat skulle beställa några böcker. Då ville bokhandeln ha hennes personnummer, och när jag fick höra hennes fyra sista siffror trodde jag inte det var sant. Inte nog med att hon har samma förnamn som min fru, dom har exakt samma 4 sista siffror i personnumret också. Snacka om sammanträffande.

Kvällen ägnades åt studiecirkel i IOGT-NTO. Och att hämta en matta. För någon vecka sedan köpte jag ju en ny kamera, och för rättvisans skull fick frun köpa en ny matta (den var dyrare än kameran.) Och den mattan fanns nu att hämta i möbelaffären. Så det gjorde frun. Men hon orkade inte bära upp den till övervåningen men det har jag just gjort. Det är hur grön som helst, men väldigt läcker. Nu återstår egentligen bara att gå och lägga sig.

Inga kommentarer: