lördag 13 november 2010

Dagboksblad lördag 13 november 2010

Jag hade en del viktiga ärenden att uträtta inne i stan, så jag hoppade över morgonpromenaden på golfbanan med Ia. I stället åkte jag för att hämta hem min Vespa, som stått på verkstaden sedan i tisdags. Förutom service och byte av avgaspackning hade jag också låtit montera en liten vindruta framtill. Inte för att den gör så stor nytta, men den är snygg. (Nästa verkstadsbesök blir det en pakethållare fram, det är också snyggt.) Sedan åkte jag för att köpa te och kaffe på Sibyllans kaffe- och tehandel. Och så stannade jag till på Primafila på Upplandsgatan för att få en god espresso. De två tidigare jag druckit, en på Mellqvists på Rörstrandsgatan, och en på något annat hak på S:t Eriksplan, var liksom inte riktigt lika bra som de man får på Primafila. Och slutligen ett stopp på Brunkebergsbageriet för att köpa bullar innan jag åkte hem.

När jag kommer hem är fru och barn på väg för att åka och bowla, så jag får stanna ensam hemma med hunden. Men med en bulle från Brunkebergsbageriet och nyrostat och nymalet kaffe är det inte speciellt synd om mig. Dessutom får jag ju både åka och handla och sedan laga mat i min ensamhet. Men familjen kommer hem lagom till att middagen är klar, så den spisar vi. Därefte är det dags att göra sig klar för att åka på kalas hos bekanta. Ett kombinerat 46-års, och 16-årskalas. Där blev vi kvar till bortemot halv elva. Sedan hem för att dricka lite te och så hopp i säng.

Inga kommentarer: