fredag 26 november 2010

Dagboksblad fredag 26 november 2010

Så har jag äntligen fått tillbaka mitt rumssällskap, och jävlar vad vi pratade på förmiddagen. Som tur var handlade en hel del om jobbet. Faktiskt nästan allt. I övrigt en väldigt mötesfri dag. Men väl med fredagsfika. Cheesecaken gick att äta, även om den var lite överbakt. (Ja, jag vet att det låter konstigt. Men jag gör inte cheesecake på philadelphiaost, jag använder kesella och ägg i stället, som ska gräddas i ugnen. Och jag gräddade för länge. Som tur var blev det lite över också, så jag hade något att ta hem till kvällsfikat.

Hemkommen blev det till att laga middag och sedan ge sig iväg på hundkurs. Det är intressant med hundkursen. Den handlade om att lära sin hund så kallade cirkuskonster (eller party-trick, om man hellre vill kalla det så). När man sitter och tänker själv på hur man ska få till något nytt trick känns allt fullständigt hopplöst. Men när man sett vår kursledare visa hur man lär ut, verkar det hur enkelt som helst. Eller i alla fall efter att ha sett henne visa hur ett antal olika trick tränas in, har man fått lite idéer så att man nog lättare kan komma på hur man ska träna in andra saker som man kan komma på.

Efter hundkursen blev jag utkörd på hundpromenad, och väl hemkommen blev det fika till På Spåret, som vi hade spelat in. SEdan hamnade jag här framför datorn, och strax är det läggdags.

Inga kommentarer: