tisdag 2 november 2010

Dagboksblad tisdag 2 november 2010

Bilen till jobbet idag också. Det är sjunde dagen på raken. Men jag fick inte ta Vespan i morse, det var ju frost ute, men jag behövde ett fordon på kvällen.

Dagen på jobbet började fantastiskt. Jag var på ett möte, och när jag kom ut från det mötet var jag totalt rosenrasande. Mötet hade till uppgift att kritiskt granska projektplanering innan vi väljer att starta projekten. Detta för att säkerställa att planeringen är så bra så att det vi lovar vid projektstart också är något vi kan hålla. Ett projekt presenterades och jag började ställa lite frågor om hur de hanterat lite olika risker i planeringen. Jag fick inga vettiga svar, och ju mer jag frågade detso mer förvirrade blev svaren, och jag började få blickar från andra som sa ungefär -men lägg av nu, låt oss komma vidare. Resultatet blev att vi sa OK till ett projekt som i princip har noll procents chans att komma i mål på utsatt tid och till utlovad maxkostnad. Då gick jag hem och skrev ett argt mejl, och sen skickade jag iväg det. Smart? Njae, kanske inte. Den typen av mejl ska helst mogna någon dag innan man skickar iväg dem.

Efter jobbet var det ordensarbete. Först var det fotografering i frack, och sedan var det ordensmöte. Jag är i princip just hemkommen från detta. Har kokat mig lite kaffe och slevat upp lite tiramisu från helgen. Så fort jag hällde upp kaffet i koppen kom Ia farande som en raket, och ville vara med och fika. Hon brukar få ett hundkex när vi fikar, så hon har lärt sig att förknippa kaffedoft med hundkex. När hon slafsat i sig hundkexet kom hon och satte sig nära mig och tittade stint på min tallrik med tiramisu. Italiensk hund tycker om italiensk efterrätt, ingen tvekan om det. Jag har aldrig sett ett så renslickat fat dom mitt tiramisufat.

Nu är det läggdags. Egentligen för länge sen.

Inga kommentarer: