tisdag 9 november 2010

Dagboksblad tisdag 9 november 2010

Tänka sig, en tisdag och inget ordensarbete. Det är inte ofta det inträffar, men det händer.

Och jag valde att inte hämta Vespan på verkstaden efter jobbet. När jag ringde och sa det verkade dom inte speciellt förvånade. Det är inge roligt att köra Vespa i 10 cm snö. Man kan så lätt köra omkull då.

Dagen på jobbet måste väl ändå sägas ha varit rätt lyckad. Vi avslutade löneförhandlingarna mellan fack och företag idag. Och som fackligt förtroendevald kände jag mig ganska nöjd. Jag kände att vi hade gjort nytta för en hel massa medlemmar.

Kvällen har, förutom att mecka lite bilder, ägnast åt styrelsemöte i villaägarföreningen och lite tittande på Animal planet. Men såvitt jag kan förstå nu är det inte så mycket mer att göra än att gå och lägga sig. I morgon väntar en mycket spännande kurs.

Inga kommentarer: