tisdag 30 november 2010

Dagboksblad tisdag 30 november 2010

Vad konstigt det känns. En tisdag utan ordensåtagande. Sånt händer ibland, men inte så ofta. Och inte tillräckligt ofta för att jag ska lära mig hantera det på ett bra sätt.

Efter lunch åkte jag hem från jobbet för att vara hemma när värmepumpsreparatören skulle komma och fixa så att vi inte har så förbannat kallt inomhus. Dessvärre hittade han inget fel på värmepumpen. Han bara justerade lite olika parametrar och sa att det inte borde vara så kallt som det bevisligen var. Och så åkte han. Och då kändes det genast mycket varmare.

För att hantera frånvaron av ordensaktiviteter på kvällen satte jag mig för att jobba. På det sättet lyckades jag i princip fördriva hela kvällen, så när som på en fika. Och så är det tidig läggdags, eftersom en Göteborgsresa hägrar i morgon.

Inga kommentarer: