torsdag 25 november 2010

Dagboksblad torsdag 25 november 2010

Ute i arbetslivet diskuteras det emellanåt om huruvida kontorslandskap är någe vidare bra. Begreppet kontorslandska är dock ett ganska omfattande begrepp. Det kan betyda allt från rum där man sitter 4 personer till ett helt hav, med över 50 personer i samma rum. Och det är skillnad på att dela rum med 3 eller 49 andra. Överlag talas det sällan positivt om kontorslandskap. Många människor vill gärna vill ha eget rum så det kan arbeta ostört. Och så finns det sådana som jag. Som gärna delar rum med några andra. Ska man dela rum med en eller flera är det dock viktigt att man har nytta av att sitta tillsammans, och sålunda bör man nog inte sitta fler än 4 tillsammans. Och så måste man trivas ihop. För närvarande delar jag rum med en person. Hon har varit på kurs nu i tre dagar, och fan vad tråkigt det är att inte ha någon att prata med. Trots det har arbetsdagen ändå förflutit till belåtenhet.

När jag kom hem blev jag dock inte lika belåten. En jävla massa snö på garageuppfarten och gången fram till huset. Och ingen jävel hade skottat, så det fick jag göra. Sedan full fart mot affären och fredagshandlingen (trots att det bara var torsdag). Sedan hem och käka middag.... nej fan, det hann jag inte. Styrelsemöte med IOGT-NTO kallade på uppmärksamhet. Det blev ett långt möte, hem kom jag inte förrän bortemot tio. Och då kom jag ihåg att jag hade att baka två cheesecake till fredagsfikat på jobbet i morgon. Det gjorde jag, och så satt jag lite vid datorn och jobbade också. Och nu är det läggdags.

Inga kommentarer: