onsdag 7 oktober 2009

Ett land som flödar av mjölk och honung

Kan låta som en önskedröm, men det skulle bli väldigt kladdigt i skorna. Däremot landet där man kan få nyslungad honung och jordubbar, och kan byta ut mjölken mot yougurt, det är minsann något att längta efter. Jag fick just en kommentar på ett tidigare inlägg som raskt tog mig tillbaka till den 13 juli 2005. Då var vi i Odensåker hos släktingar och för första gången i mitt liv fick jag smaka just färska jordgubbar, nyslungad honung och yougurt. Det var något så vansinnigt gott, så det är svårslaget. (I samma division lirar nog nästan bara färska jordgubbar med riktig balsamvinäger.) Vi har inte varit i Odensåker sedan dess men vi har käkat jordgubbar och honung och yougurt. Det gör vi så ofta färska jordgubbar och nyslungad honung sammanfaller, och alltid minns jag första gången jag åt det.

Inga kommentarer: