måndag 5 oktober 2009

Dagboksblad måndag 5 oktober 2009

Så var arbetsveckan igång igen. Måndagar är en typisk mötesdag på jobbet, så även denna dag. Kvällen ägnades åt så kallad hundvård. Mer precist pälsvård. FAN, jag vill ha en italiensk nakenhund. Kan man inte korsa en lagotto med en kinesisk nakenhund så man slipper all jävla pälsvård. När hunden var färdigvårdad avslutades dagen framför TV:n och TV4:s Matakuten. Ett populistiskt tramsprogram som går ut på att Bert Karlsson får skälla på folk för att det serveras så dålig mat i skolorna runt om i Sverige. Men trots detta är det ett för mig mycket kärt ämne. Jag tycker skolmaten generellt är under all kritik, och programmet ger mig verkligen fog för mina synpukter. Likaväl som de ger mig fog för mina uppfattningar om change management, vilket bl a kocken Melker Andersson utan större framgång försöker utöva i ett skolkök ute i Haninge. Kul program helt enkelt. Och på det lite djurpolisen.

Inga kommentarer: