söndag 11 oktober 2009

Dagboksblad söndag 11 oktober 2009

Så blev det dags att åka hemåt igen. Men någon större brådska vill man ju inte göra sig, så inte förrän bortemot halv tolv rullade vi iväg hemåt. Fem och en halv timme borde det ta att köra hem, men det tog närmare sex och en halv. Dels gjorde vi väldigt många stopp, förarbyte, toalettbesök, mat-paus, köpa-choklad-på-cloettaboden-i-gamla-Linköping-paus och mathandlarpaus, och så avslutades det hela med en jävla kö mellan Södertälje och Botkyrka. Det blev till att laga middag fort som attan när vi kom hem, och tyvärr kände jag att jag inte hade möjlighet att kila upp till hembygdsgården för att lyssna på Per Sörman, vilket jag gärna skulle velat göra. I stället har det blivit en lugn hemmakväll. Nu ska jag lägga mig och läsa lite innan det är dags att sova.

Inga kommentarer: