torsdag 15 oktober 2009

Dagboksblad torsdag 15 oktober 2009

Helvete vilken morgon. När jag skulle åka till jobbet hittade jag inte min plånbok. Den fanns ingenstans i huset. Jag visste med säkerhet att jag hade använt den igår kväll när jag betalade parkeringsavgiften alldeles innan jag åkte hem efter byxköpet. Om jag skulle tappat den eller blivit bestulen skulle det således ha varit mellan parkeringsautomaten och bilen. Inte troligt, men var fan kunde plånboken vara då? På somrarna när jag förvaran den i byxfickan på kortbyxorna brukar jag lägga den i dörrfacket i bilen när jag åker bil. Eventuellt kunde det ju vara så att jag lagt den där av gammal vana, i stället för att ha kvar den i innerfickan på kavajen. Dessvärre var inte bilen hemma, så jag kunde inte kolla. Det blev att åka iväg på Vespan till infartsparkeringen vid hunddagis, där bilen som vanligt står på dagarna. Men när jag kom dit fanns det ingen plånbok i bilen (men ingen ruta var krossad heller). För säkerhets skull bad jag frun spärra mitt statoilkort, för där har jag ju kredit (eftersom det är ett kombinerat MasterCard) De andra korten tänkte jag vänta med att spärra tills jag letat hemma en gång till. Sålunda åkte jag hem och letade igen på det ställen jag redan letat på, men utan resultat. Sedan började jag tänka på de omöjliga ställena (i frysen, i biabädden, etc). Det första stället jag letade på var bakom den nedersta lådan i hallbyrån, ifall jag lagt plånboken i min byrålåda (vilket jag gör ganska ofta) och den sedan ramlat ur bakom. Och det hade den. Och därmed kunde jag lungt åka till jobbet och var där redan strax efter nio.

Jag hinner fan inte med allt på jobbet just nu, men jag vägrar för närvarande att jobba hemma, så kvällen har ägnats åt väsentliga saker. Äta middag, promenera hund, dricka espresso och inte minst förbereda surdegsgrunderna inför helgens bakorgie. Nu ska jag pilla lite med bilder och sedan blir det nog kaffe framför djurpolisen.

4 kommentarer:

Helena o Tosca sa...

Jag som tänkte att historien skulle sluta med att den faktiskt fanns i biabädden.
Jag hade för min del inte blivit förvånad om en lagotto var skyldig...i alla fall inte om den heter Tosca.

Hundblues sa...

Helena, till skillnad från dig har vi en väluppfost....... näe förresten, det var inget.

Tessan sa...

haha ser att du är på G som alltid!! Tack för att du gillade mina bilder:)

må så jätte gott och hälsa övriga flocken!
Kramis

Hundblues sa...

Tessan, på G är bara förordet. Lössen på min skalle får fan ingen vila.