torsdag 29 oktober 2009

Dagboksblad torsdag 29 oktober 2009

Summering av dagen på jobbet: Det första mejlet jag skrev igår kväll, kommentarer på en presentation, uppskattades väldigt mycket av presentationsförfattaren. Han tyckte det vär väldigt bra synpunkter och var oerhört tacksam för alla elaka kommentarer jag hade haft.
Det andra mejlet, kommeterades; bra förklarat, nu förstår jag allt, men förjävligt att inte ansvarig gjort det för flera månader sedan. Då kände jag att gårdagskvällens slit framför datorn inte varit förgäves. Det beslöt vi att fira genom att äta middag på restaurang (näe, inte därför, men vi kände för att gå ut och käka italienskt). Då det inte fanns lediga bord på vår standarditalienare för enklare middagar, var vi tvungna att leta upp en ny restaurang. Och vi hittade en riktig pärla. Buchetta på Rådmansgatan. En liten enkel restaruang, med suverän betjäning och kanonmat. Dit kommer vi att gå fler gånger. På vägen hem verkligen kände man hur belåten man var av maten. Inte övermätt, men väl belåten. Kanon helt enkelt.

Väl hemma var det hög tid att bestämma vad jag skulle baka till fredagsfikat på jobbet. Det blev en enkel äpplepaj, för då blev det mer tid över till att arbeta, vilket behövdes. Först skrev jag ett argt mejl till min chef och beklagade mig över hur hans chef hade hanterat ett problem som jag hade. Sedan skrev jag en månadsrapport till chefen från min verksamhet. Och då blev klockan skitmycket igen.

Inga kommentarer: