torsdag 22 oktober 2009

Dagboksblad torsdag 22 oktober 2009

Vaknade med jävligt ont i halsen. Har haft svårt att bedöma om det är halsbränna eller en begynnande förkylning, så för säkerhets skull har jag käkat, Link, PepciDuo, Zyx, Vicks blå hela dagen, men inget har hjälpt. Har också haft förmånen att både få lämna och hämta hund på dagis. Och att handla middag. När jag kom hem var jag så jävla trött så jag bara ville lägga mig, men alla ville omedelbart ha middag, så det blev till att fixa det. Sedan däckade jag i soffan resten av kvällen, medan övriga familjen försökte komma till rätta med en liten malör som dom just upptäckt. Barnen ska tillsammans med sin moster och mormor åka till Rom över höstlovet. Och dom hade just upptäckt att det fanns två hotell med samma namn i Rom "Hotel Le Petit". Dom hade bokat rum på det ena med trodde att det var det andra. Dessvärre, visade det sig, låg det hotell dom bokat rum på, runt tre mil från Rom, vilket inte var vad de hade tänkt sig. Kvällen ägnades därför åt att försöka hitta ett bättre hotell. Dom lyckades nästan.

Inga kommentarer: