fredag 23 oktober 2009

Dagboksblad fredag 23 oktober 2009

Slutade gårdagen med ont i halsen och så jävla trött att jag sovit bort hela kvällen. Dagen skulle börja redan klockan 5 med frukost för att hinna med taxin till flyget för vidare transport till Göteborg. Kändes väl inte som de bästa oddsen för en lyckad dag. Men dessbättre vaknade jag och mådde förhållandevis bra. (Hade jag haft ett tråkigt arbete och obegränsat med pengar hade jag garanterat stannat hemma från jobbet, men nu gäller inget av dessa vilkor.) Jag intog en förstärkt frukost. Förstärkningen bestod av magnecyl, zyx och en jävla massa vicks blå, och sedan var jag redo för en ny arbetsdag.

Direkt efter lunch åkte jag hem från Göteborg, allt för att hinna med kvällens begivenhet. Vi hade bokat biljetter till S/S Blidösunds sista musikkryssning för året, och kvällen till ära spelade Sveriges kanske bästa R'n'B-(Rythm and Blues, inga tramisga nymodigheter här inte)band Knockout Greg & Blue Weather. Dessvärre finns egentligen inte detta band längre, men detta var en så kallad återförening. Tyvärr saknades denna kväll den underbare gitarristen Anders Lewén och saxofonisten Torbjörn Eliasson. Dom var troligen ute och spelade med en annan legend inom svensk Blues, Sven Zetterberg. Trots deras frånvaro och tack vare duktiga ersättare (framför allt Jonas Göransson på gitarr) blev det en oförglömlig kväll. Det borde egentligen vara förbjudet för så duktiga musiker att inte längre spela tillsammans.

Framemot halv tolv kom vi i alla fall hem, och då gick jag och la mig. De andra fortsatte sitt letande och bokande av hotellrum i Rom inför nästa vecka.

Inga kommentarer: