onsdag 14 oktober 2009

Dagboksblad onsdag 14 oktober 2009

Fan, nu har jag hela den här veckan, och senare delen av förra veckan försökt ta mig tid på lunchen för att gå och köpa nya byxor och deodorant, men så lång lunch har jag aldrig lyckats ta. (Det är mycket nu) Så efter att ha lagat middag, käkat middag, plockat undan efter middag och promenerat hund, begav jag mig iväg och uträttade dessa köpbehov. Dessutom köpte jag den tidigare nämnda boken av Helené Johansson på Brunkebergs bageri. På vägen hem hämtade jag fru och äldsta dotter vid tåget, som varit inne i storstaden på kurs i italienska. Sedan blev det te och rostat bröd, och nu ska jag gå och lägga mig och börja planera helgens brödbak.

4 kommentarer:

Avataria sa...

Hej

En liten utmaning till dej från mej

http://avatarias.blogspot.com/2009/10/935-fick-en-utmaning.html

Hundblues sa...

Utmaningen delvis antagen. Dvs jag svarar, men skickar inte vidare.

Avataria sa...

Tack för svaret! Vill du ha ett ord för dej/din blogg av mej så tror jag ordet blir Stake
om du lovar att översätta det med civilkurage, jävlaranamma, redlighet och heder.

Hundblues sa...

Förhelvete avataria, det var inga dåliga ord. Jag måste nog fundera på ett djupare plan, och så ska jag omvärdera mitt utlåtande om dig. Man tackar och bockar hursom helst.