onsdag 28 oktober 2009

Dagboksblad onsdag 28 oktober 2009

Idag tog jag bilen till jobbet, vilket innebar att jag fick lämna hunden på dagis. Dock hämtade frun henne och dom fick en fin promenad hem. Eftersom frun skulle på sin kurs i italienska på kvällen fick jag käka middag ensam. Och jag kunde jobba ifred. Och promenera hunden ensam. Arbetet på kvällen bestod i att besvara två stycken mejl. Det tog mig fyra timmar. Dels skulle jag granska och kommentera en presentation. Jag gjorde vad jag kunde för att hitta på besvärliga synpunkter och ifrågasätta innehållet. När jag var klar kände jag mig rätt nöjd. Sedan skulle jag på ett enkelt sätt beskriva en väldigt komplext problem. Det tog två och en halv timme, men jag kände vi förbannat nöjd när jag fått iväg mejlet, och kan nu därefter med gott samvete gå och lägga mig.

Inga kommentarer: