onsdag 7 oktober 2009

Dagboksblad onsdag 7 oktober 2009

Klockan kvart i fem steg jag upp i morse för att käka frukost, laga ett hål på mina byxor, och så småningom vara klart att åka när taxin kom klockan 6.

Möte i stort sett hela dagen i Göteborg (det är ju därför vi åker dit, så det var väl helt enligt planerna.) När jag kom hem slafsade jag hastigt i mig kvällens middagssoppa, och drog sedan iväg på IOGT-NTO-möte. Jag var ansvarig för fikat, så jag slängde ner lite kanelbullar från i söndags. Frun hade dessutom bakat en sockerkaka under eftermiddagen, så den snodde jag med mig också. (Faktum är att hon faktiskt hade bakat den för just det ändamålet.) Kvällens föreläsare hette Lars-Åke Gustavsson, och är "känd från radio". Han arbetar på Radio Stockholms trafikredation, och på vägen hem från flyget hörde jag honom prata i radio om nedblåsta byggnadsställningar på Drottningholmsvägen. Och lite senare kom han ut till vår IOGT-NTO-förening och berättade både om hur lokalradion föddes och utvecklades, och hur trafikredationen föddes och utvecklades. Mycket intresant att lyssna till honom.

Nu har jag kommit hem, och ska pilla lite med bilder, och sedan är det läggdags.

Inga kommentarer: