torsdag 26 augusti 2010

Dagboksblad torsdag 26 augusti 2010

Lämna hund på dagis och så iväg till jobbet. Dagen bjöd inte på några större överraskningar. En trevlig lunch med en arbetskamrat satt inte helt fel. Det gjorde inte heller ett möte jag var på där jag fick se hur man i processbeskrivningen över hur vi arbetar hade inkluderat den metod för riskhantering i projekt som jag tidigare i år tagit fram. Det är otroligt tillfredsställande att se hur det jobb man gör tas om hand. Och jag såg också att mitt arbetssätt för riskhantering faktiskt är riktigt bra.

Efter jobbet hämtade jag hunden och åkte sedan hem till en vän och vi begav oss därefter ut på en hundpromenad. Vi träffades och umgicks mycket för sisådär 16 år sedan och hade väldigt roligt när vi bägge var barnlediga. Nu var det länge sedan vi hade möjlighet att träffas bara vi två och prata. Våra familjer umgås en hel del, men inte bara vi två. Det var, säkert för oss bägge två, en väldigt trevlig promenad med intressant samtal. Sen åkte jag hem och käkade middag. Denna dag blev det rester från det förgångna. Sedan hade jag lovat hålla mig undan från köket. Bägge barnen, tillsammans med sin moster hade bokat köket för att baka inför mosterns födelsedag i morgon. Hennes egen ugn fungerade inge bra. Det är jävligt svårt att hålla sig borta från köket, och det är ännu svårare att inte komma med goda råd om hur dom borde göra. Men det gick faktiskt bra. Jag hade bara en enda synpunkt innan jag låste in mig vid datorn och bildbehandling. Och där satt jag i princip tills det blev läggdags.

Inga kommentarer: