måndag 16 augusti 2010

Dagboksblad måndag 16 augusti 2010

Så var man åter på jobbet. Som tur var tog det inte full fart denna första dag. Det verkar nästan som om hela denna vecka kommer bli en förhållandevis lugn vecka.

Efter jobbet åkte jag till stan för att hämta mina nya glasögon. 8000 kronor fattigare lämnade jag sedan Götgatan och körde hemåt. Och jävlar vilken skillnad det var mellan gamla och nya glasögon. Och dom gamla är ändå bara tre år. När jag kom hem käkade jag middag och sedan röjde jag köket medan frun promenerade hund. Sedan jobbade jag lite med bilder medan frun promenerade hund. Sedan tittade jag på TV medan frun promenerade hund. Sedan kom frun hem, efter en rackarns lång hundpromenad. Då hade yngsta dottern och jag tittat på filmen Göta kanal (den första). Man kan ha många synpunkter på denna film, men faktum är ändå att dom hade lyckats uppbåda många stora skådespelare till denna film. Georg Rydeberg som slussvaktare är inte det sämsta. Och inte Kent Andersson heller.

Efter filmen och lite meck med bilder blev det hastigt och lustigt läggdags.

Inga kommentarer: