tisdag 17 augusti 2010

Dagboksblad tisdag 17 augusti 2010

Segt att komma igång på morgonen även idag. Ännu inte full fart på jobbet, men lite nytta har jag gjort. Bland annat en övning som visade att allt det vi gjort senaste åren för att förbättra verksamheten faktiskt har haft den önskade effekten.

När jag kom hem lagade jag middag. Efter middagen tittade jag sporadiskt på allsång på skansen och hjälpte den äldre dottern att sy en medeltidsklänning, som hon har hållit på med i tre fyra år, och nu vill ha klar till nästa helg då hon avser besöka Hertig Karls Marknad i Nyköping iförd denna klänning. För en tio år sedan var jag husets duktigaste skräddare, men numer tror jag att mina barn är minst lika duktiga. Synd bara att de själva inte tror det.

Halv tio var det ett program på TV om den kände fotografen Annie Leibovitz, som vi tittade på och samtidigt fikade med en äpplepaj. När jag var och handlade middag såg jag att affären för första gången i år hade svenska äpplen, så det köpte jag och gjorde äpplepaj av. Våra egna äpplen är ju inte så tidiga, så dom får man vänta på.

Nu ska jag strax gå och lägga mig och fortsätta läsa en bok jag fick i födelsedagspresent, skriven av just Annie Leibovitz.

Inga kommentarer: