onsdag 25 augusti 2010

Dagboksblad onsdag 25 augusti 2010

"Varannan onsdag", det betyder besök i Göteborg. Det kan inte hjälpas att frun är utflugen. Jo, det kan det, men nu har jag så otroligt snälla barn (man har sådana barn man förtjänar), så att med lite trixande kunde Ia vara hemma från dagis idag. Dom har ju inte öppet när när jag åker till flyget, och inte heller när jag kommer hem, så dagis var inte att tänka på.

På eftermiddagen hade jag möte med en konsult som arbetat hos oss under en tid, men nu var hans uppdrag slut. Jag hade bett att få hans synpunkter på våra arbetsmetoder, och det fick jag. Han hade en hel del kritiska synpunkter, vilket var precis vad jag ville höra. Dessutom berättade han hur man arbetar på andra företag, och det var underbart att höra. Hans kritiska synpunkter och berättelsen om hur andra företag arbetar stämmer nämligen precis överens med mina uppfattning om våra brister och hur vi borde förändra oss.

Väl hemkommen var jag väldigt glad att jag hade gjort middagen redan igår kväll. Det är mycket lättare att bara värma än att laga helt nytt. Efter middagen blev det hundpromenad, och sedan skrev jag ett långt mejl. Det framhålls ibland att mejlmöjligheterna helt har dödat brevskrivandet. Brevskrivandet mellan två vänner, som ju är något stort. Jag påstår att det är både rätt och fel. Det går att skriva "brev" även på mejl. Långa och väl genomtänkta texter. Det gjorde jag. Sedan drog det ihop sig till läggning, och så blev det.

Inga kommentarer: