lördag 28 augusti 2010

Dagboksblad lördag 28 augusti 2010

Lördagen började redan klockan tolv på natten. Dvs jag fick inte gå och lägga mig förrän bortemot halv två. Då hade jag tittat på bilder och fixat klänning. Klänningmomentet var spännande. Vi hade att banka i öljetter till snörningen där bak. Det var ett helvete att få till det innan jag kom på att det kan vara lämpligt att göra hål i tyget innan man bankar in öljetten. Jag trodde först i min enfald att öljetten skulle gå igenom tyget. Det gjorden den med ett lager tyg, men inte med två lager. Bra blev det till slut i alla fall.

Dagens huvudnummer var en fotokurs i gatufotografering. (Handlar inte om att fotografera gator, utan det som händer på gator, eller snarare "liv i den urbana miljön".) Otroligt intressant och givande kurs. Först en stunds resonemang om bilder och sedan full fart ut på stan och fotografera. Det höll vi på med till bortemot halv fem, och sedan åkte jag hem.

Ingen var hemma eftersom hela familjen i övrigt åkt först till Hertig Karls marknad i Nyköping, och sedan till mina föräldrars landställe för att leta kantareller med Ia och käka middag. (Det blev inte kantarellsoppa, Ia hittade visserligen kantarellerna, och ratade annan svamp, men hon är fortfarande inte lönsam.) Själv satt jag hemma och gick igenom bilderna från dagens fotografering. Jag hade att välja ut tio bilder att ta med till morgondagens kurstillfälle.

Så småningom kom familjen hem och vi fikade och tittade på fredagens avsnitt av Doobidoo. Sedan fortsatte jag med bilder, och nu är det läggdags.

Inga kommentarer: