fredag 20 augusti 2010

Dagboksblad fredag 20 augusti 2010

Sista arbetsdagen denna vecka, och en extra kort sådan. Halv två var jag tvungen att åka hem (Dessvärre kom jag inte i väg förrän tio i två) för att klockan två hemmavid bli upphämtad av min far för att skulle åka till Rättvik på konferens med ordenssällskapet. Vi kom i väg lite senare än två.

Jag har vid några tillfällen haft möjligheten att fika på Erik Larsgården strax söder om Avesta, och eftersom vi ändå passerade valde vi att fika där även idag. Enligt utsago har dom bytt ägare sedan jag var där senast, men jag vill nog påstå att dom hade väldigt hög kvalitet på fikat. Erik Lars-gården är med andra ord fortfarande väl värt ett stopp. Kanske till och med en omväg.

Sedan fortsatte vi mot Rättvik och strax efter sex rullade vi in på Stiftsgårdens parkering. Det serverades middag och sedan började vi konferera. Någon timme senare var det kvällsmat, och så konfererade vi ytterligare några timmar. Nu har det nog emellertid blivit dags för att lägga sig och sova.

Inga kommentarer: