måndag 17 augusti 2009

Kulturskymningen tillfälligt stoppad

Som tidigare skrivits lyckades jag inte få tag i en kaffepanna varken på Hackman/Ittala/Arabia/Gustavsberg/Rörstrand/Fiskars/Bodum-fabriksförsäljningen i Höganäs eller i vanliga affärer i Hälsingborg. Efter jobbet idag begav jag mig in till huvudstaden för att fortsätta min jakt på kaffepanna. Jag började på Cordon Bleu - nix, John Wall - nix, Cervera - nix, NK -nix. Mensepåfan, på Åhléns hittade jag Hackmans kaffepanna. Och den kostade pengar, över tusen spänn för en jävla kaffepanna. Men så går det när man snålar och inte köper för 600:- på fabriksförsäljningen när det fanns där. Jag funderade på att köpa två kaffepannor, eftersom det verkar vara en utrotningshotad företeelse, men frun talade om för mig när jag kom hem att en kaffepanna räckte och blev över. I alla fall för det priset. Men, som transportskydd hade som satt på en liten bit av en gummislang på pipen. Och den biten gummislang blir en perfekt droppstopp till tekannan i husvagnen.

Inga kommentarer: