måndag 17 augusti 2009

Dagboksblad måndag 17 augusti 2009

Nu börjar allt likna vardagen igen. De flesta på jobbet är tillbaka efter sin semester (inklusive chefen, så nu är det slut på lugnet), och det finns väl risk för att tempot dras upp igen. Efter jobbet åkte jag till stan. Om man tror det är smidigt att köra Vespa inne i Stockholm för att man kan ta sig fram när det är bilköer, tror fel. Det kanske funkar om man är jävligt fräck, kör en liten lätt Vespa och är väldigt duktig förare (alternativt totalt saknar omdöme), men för mig blir det till att allt som oftast sitta i bilköerna. Och med MC-ställ blir det ganska varmt. När jag kom till MC-parkeringen på Mäster Samuelsgatan för att köra hemåt (efter att äntligen ha hittat min kaffepanna) ser jag en annan Vespaägare som också är på väg hemåt. Han hade parkerat sin Vespa bredvid min. Han hade en gamma fin sak från -61, och självklart börjar han prata. Vespor är som hundar, dom för samman ägare av samma sort.

På grund av all trafik, och på grund av det faktum att familjen i övrigt (utom Ia) följde med fruns syster för att titta på en lägenhet mitt i middagstiden, blev det sen middag. Efter middagen blev det hundpromenad, lite meck i köket och lite datorarbete, och därmed har kvällen nått sitt slut.

Inga kommentarer: