torsdag 6 augusti 2009

Dagboksblad torsdag 6 augusti 2009

Missräkning!!! Elände. Dagens fika var planerad att intas på Borregården, strax väster om Borrby. När vi skulle svänga av vägen ser vi en skylt, "Borregården stängd idag torsdag". Inge bra alls kan jag säga. Och det var omöjligt att göra en omdisponering av besöken, för det kafé vi planerar att besöka på fredag har bara öppet på fredagar, lördagar och söndagar. Plan B var i stället att fika på Olof Viktors, som i och för sig inte är något dåligt ställe, men trots att det är ett mycket välrenomerat bageri som är fantastiskt duktiga på att baka bröd, lyfter liksom inte kaffebrödsutbudet på samma sätt som hos till exempel Flickorna på Skäret.

Dagen började emellertid med att vi efter frukost delade in oss i två grupper, en grupp som gick för att bada och en grupp som gick på hundpromenad. (Jag tillhörde den senare.) Vi har också varit i Borrby och besökt Mogens Lampaffär, men vi visste inte riktigt var vi skulle ställa eller hänga ytterligare en lampa från honom, så det blev ingen lampa i år. Vi ska lösa det problemet till nästa år. Vi har också varit på Caferian i Örnahusen och köpt kaffebröd till kvällsfikat.

När äldsta dottern fyllde år i våras önskade hon sig en drake att flyga med. En riktig drake, inte en sån där för 29,50 med någon jävla disney-figur på. Och turligt nog fick hon en fin drake av sin moster. Jag har aldrig haft annat än lite billigare drakar, och våra barn har väl fått en eller annan sådan i present någon gång också. Men jag kan aldrig minnas att det någonsin har gått bra att flyga drake, varken mina egna eller mina barns. I och med dotterns drake finns i alla fall goda förutsättningar för att kunna flyga drake. Men sen kommer nästa problem, det måste blåsa också. Och jag kan väl inte minnas en så vindstilla vistelse i Skåne som just i år. Men trots att det knappt blåste försökte vi oss på lite drakflygning på eftermiddagen, och det gick precis som vanligt när jag ska flyga drake, åt helvete. Det blåste helt enkelt för lite. Varför kan det aldrig blåsa när jag ska flyga drake???

Kvällen tillbringades tillsammans med Poirot på TV, och sedan sovdags.

Inga kommentarer: