torsdag 13 augusti 2009

Dagboksblad torsdag 13 augusti 2009

Ett kanonväder på morgonen. Helt perfekt att köra Vespa i. På vägen hem från jobbet haglade det. Om vi säger så här; inte riktigt lika perfekt väder att köra Vespa i. Det gjorde fan ont på både ben och armar av haglet. Tur att inte hjälmen sprack. Det kändes ju inte så himla lämpligt med regn och hagel heller, för meningen var ju att villaägarföreningen skulle ha grillkväll.

När jag kom hem tog jag bilen till affären för att köpa lite kött att grilla (eller steka i köket om det inte skulle bli någon grillning.) Men fan, när jag kom tillbaka hade det slutat regna och grillarna var tända. Det var kanske lite kyligt, men det blev en fantastiskt trevlig kväll. Grillning, tipspromenad, umgänge med grannarna och allsång. Allsång tillhör inte mina favoriter (dvs jag tycker jävligt illa om det), men eftersom jag spelade gitarr tillsammans med grannen, som trakterade dragspel, var det riktigt roligt. (Man kanske skulle söka sommarjobb på Skansen nästa år.)

När maten var uppäten, alla sånger sjungna, lotterierna dragna och tipspromenaden avklarad började det regna igen, men det gjorde inget. Vi gick hem och så gick vi hundpromenad, och så var det animal planet och läggdags.

Inga kommentarer: