fredag 21 augusti 2009

Dagboksblad fredag 21 augusti 2009

Dagen började ungefär som alla andra dagar, dvs väckarklockan ringer alldeles för tidig, men dagen kommer inte att sluta som alla andra dagar. Av det enkla skälet att jag runt halv två ställde färden mot Grangärde och Saxenborgs kursgård. Där ska nämligen under kvällen Mästarerådskonferens för Mästare Rådet i Riddar Templet Concordia avhållas under helgen. Jag hade inte varit här sedan 1990 (eller om det möjligen var 1991), så det var spännande att se om man kände igen sig. Det gjorde man!

Efter middagen började vi vår konferens, och när vi konfererat klart för dagen blev det kvällsmat. Därefter spelade somliga av oss TP, och fan trot, men jag vann. Nu ska jag läsa på lite inför morgondagens, eller snarare morgonkvällens underhållning. Vi är alla ombedda att på ett eller annat sätt framföra något underhållande i morgon kväll. Och eftersom vi är i Dan Anderssons hemtrakter finns det väl inget naturligare än att läsa Dan Andersson. Så det tänker jag göra.

Det är jävligt häftigt, när jag lutar mig ut genom fönstret, som vetter mot sjön saxen, hör jag storlomen och några andra fåglar som jag aldrig hört tidigare. Storlommen är ju inget som man hör till vardags i Stockholmstrakten.

Inga kommentarer: