tisdag 18 augusti 2009

Dagboksblad tisdag 18 augusti 2009

Så var det då dags att på allvar göra business med husvagnsnasaren. Efter jobbet åkte vi till Caravanhallen och skrev på köpekontraktet. 200 jävla tusen pengar fick vi betala i mellanskillnad, men då fick vi AC på köpet, och jag kan garantera att nästa sommar kommer vara den kallaste i mannaminne så vi aldrig får användning av AC:n. Och vi lyxade till det och köpte en DVD-spelare också. Det är en kombinerad radio och DVD-spelare och ser ut som en vanlig CD-spelare för bil. Fan vad vi ska hyra filmer nästa sommar. På torsdag nästa vecka ska vagnen vara klar för leverans, och på lördag drar vi ut på premiärtur.

Sedan hem och käka middag, promenera hund, titta lite på TV och vips blev det läggdags.

6 kommentarer:

Karin sa...

Det kostar att ligga på topp !!!
Men har ni ny bil måste ni ju ha ny husvagn ...........
*ha ha ha ha*
Lycka Till och lev väl!!!

Hundblues sa...

Precis så är det. Det är så skönt Karin att det finns folk som förstår oss.

Lisa och Arwen sa...

Vad roligt att ni slog till ändå.
Är själv lite sugen på en husvagn, men vi har inte ens bil, så jag får väl börja där =)

Hundblues sa...

Lisa om man har hund är husvagn ett ganska bra sätt att semestra. Betydligt enklare än att åka 3 veckor till Thailand på semestern. Och i stort sett alla campingplatser tillåter hundar, vilket är mer än vad man kan säga om hotell, vandrarhem och stugor. Men ni får väl jobba på med bil först, och husvagn sen, så ses vi ute i Sverige rätt vad det är.

Lars sa...

Hej Pelle!
Har varit dålig på att läsa din blogg.
Grattis till nya vagnen!.
Jo då jag har laddat batteriet i den vita volvon,Så nu får vi hoppas du slipper åka upp till Östermalm, för den saken :-))
I husbilen har vi ett 80mAh samt att jag köpte till ett 100mAh så nu finns det energi, jag har för övrigt oxo köpt en Inverter med riktig Sinusvåg så vi kan få 220V när vi står ute i bushen.
Jag köpte först en på Claes i Sjön men tänkte inte på att den var av typen modifierad sinusvåg, dvs fyrkantsvåg, det funkar till Perkulatorn och brödrosten, men det låter konstigt om nätdelen till laptopen, så den fick gå till baka till Claes i sjön. I stället blir det en på Ebay från Kina.....
Ha det bra hoppas att vi syns snart, kanske Högbo? jag har inte bestämt 100% om jag skall med vi får se.
mvh Basta & Fixas Husse

Hundblues sa...

Tack Lars.

Bra att du laddat batteriet, jag hoppas du använt en sån där intelligent laddare, inte bara en sån där gammal enkel med en trafo, likriktarbrygga och en kondensator. Jag har inget emot Valhallavägen ens för att agera starthjälp, men för den vita bilens ägares skull tycker jag batteriet borde laddas så hon kan känna sig tryggare.

Klart att du har en växelriktare i husbilen, hur kunde jag tro något annat. Och då behövs ju lite batterikapacitet.

Vi kommer inte till Högbo, så även om du är där ses vi inte. Men vi ska åka en del turer nu i höst med vagnen. Får väl se vart de tar vägen.