måndag 24 augusti 2009

Dagboksblad måndg 24 augusti 2009

När jag sitter och käkar frukost kommer Ia ner. "Nu ska vi se om dom hällt upp någon frukost till mig. Jomen titta, det har dom. Oj, vad jag är hungrig. Jag kanske kan käka upp det på rekordtid, en portion på 30 sekunder blankt". ....Yes, det gick, men jävlar vad jag blev törstig. Jag kanske kan tömma vattenskålen på rekordtid också. .... ooops, jag drack visst för fort och för mycket. Man kanske borde spy upp lite. Öhhh, var gör man det bäst? Jovisst ja, i soffan. Jag springer och ställer mig i soffan så får vi se om det kommer upp något.... Jajjamensan, det gjorde det. Skönt, nu kan man lägga sig och vila en liten stund."

Kvällen ägnades åt den fantastiskt roliga aktiviteten städa husvagnen. När vi skulle sälja gamla bilen städade vi ju ur den och konstaterade att det blev så fint så det borde man gjort för länge sen. Och så blir det ju när bilstädning tillhör våra sämsta grenar. Husvagnsstädning är en gren som vi är betydligt bättre i, men trots detta ångrar man att man inte gjorde en så här grundlig städning tidigare. Nu är i alla fall vagnen ren och fin, så det är bara att lämna in den på torsdag, hala upp en jävla massa pengar och åka hem med den nya. Kvällen i övrigt (i den mån det nu blev något tid kvar efter allt städande) har ägnats åt hundpromenad och djurpolisen på animal planet. Nu är det läggdags.

2 kommentarer:

Yvonne & Galotterna sa...

Spännande med nya vagnen. Ska ni ut på provtur?

Hundblues sa...

Provtur drar vi ut på på lördag.