söndag 16 augusti 2009

Dagboksblad söndag 16 augusti 2009

En hyfsat tidig morgonpromenad med hunden. Sedan skulle frun följa med sin syster på diverse lägenhetsvisningar, och då passade jag på att besöka en viss husvagnsförsäljare igen. Och ju mer jag tittar på den nya vagnen, desto säkrare blir jag på att vi "behöver" den. Och när jag tittar på andra vagnar (andra modeller, både större och mindre, både begagnade och nya), blir jag än mer säker på att det är just en KABE Smaragd XL vi behöver.

Eftermiddagen ägnades åt besök hos bekanta på deras äldsta dotters 17-årsdag. Alltid trevligt att träffa dom, och vi kom iväg sent från dem. Men så småningom bröt vi upp och åkte hem och lagade middag, och för tredje gången sedan inköpet, använde jag fritösen. Jag friterade pommes till middagen. Efter middagen blev det hundpromenad, Poirot, fika och sova.

2 kommentarer:

Yvonne och Galotterna sa...

Jag tror att jag "sätter min pengar" på att ni kommer att köpa vagnen!

Undrar om det finns någon som sätter emot?

Hundblues sa...

Någon som vågar sätta emot? Inte jag i alla fall.