fredag 28 augusti 2009

Dagboksblad fredag 28 augusti 2009

Sista arbetsdagen denna vecka, och en perfekt dag att dra iväg med en ny husvagn på premiärtur. Men också en perfekt dag att ha kalas på. Tyckte i alla fall fruns syster, så där har vi varit nu på kvällen och käkat god mat och gott fika.

Efter jobbet följde jag med en av mina anställda och hjälpte henne att köpa gitarrer till sina söner, som ska börja spela gitarr i musikskolan. Detta gjordes självklart på Jam på Roslagsgatan. När gitarrerna var köpta begav jag mig av mot fruns syster. Självklart körde jag Vespa. Kanon kan man tycka, men det var alldeles för varmt och alldeles för mycket stillastående trafik i stan för att det skulle vara något vidare nöje. Däremot var det väldigt skönt att köra hem. Familjen i övrigt åkte kommunala färdmedel.

Hemkomna har vi nu packat det som kan packas i husvagnen. I morgon återstår bara mat. Sen drar vi. Nu är det dags för te och djurpolisen

Inga kommentarer: