måndag 3 augusti 2009

Dagboksblad måndag 3 august 2009

Nu har vi äntligen fått upp förtältet också. Det är bra, för då kan man sitta där och sköta sin blogg. I morse vaknade vi till ett jävla regn- och åskväder. Det smällde rätt bra kan jag säga. Så småningom vågade vi oss ut på hundpromenad. Och när vi kom hem kan jag säga att vi ångrade att vi inte satte upp förtältet redan i går kväll. Ställa blöta skor, torka blöt hund, torka blöta kläder, allt sånt går så mycket enklare om man har ett förtält. Det hade vi inte.

När det regnar finns det egentligen bara ett enda tänkbart fik här på Österlen. Det är Backagården, nära Kåseberga. Där sitter man och fikar i ett stort växthus, och där är hundar välkomna. Men när vi började åka mot Backagården slutade det regna. Vårt första stopp på resan var på Caferian i Örnahusen. Där köpte vi kaffebröd till kvällsfikat. Bullar och småkakor. Därefer, innan vi fick fika, åkte vill Kåseberga, men det var så jävla lång kö så det blev ingen smörgås med nystekt sill på. Illa!.

Efter fikat på Backagården åkte vi till Simrishamn och promenerade lite. Dessvärre gjorde jag inga bokfynd i varken bokhandeln eller på Zekes antikvariat. (Det brukar man göra.) Sedan åkte vi hem och lagade middag. Falukorv och makaroner är ju alltid gott.

Efter middagen gav vi oss på att resa förtältet. Det gick galant. Och sedan var det dags att bege sig in mot staden. I alla fall om skulle delta på den så kallade statsvandringen, vilket jag och frun hadet tänkt. Efter stadsvandringe var det full fart hemåt. Där blev det dusch (för min del), hundpromenad, tillredning av kvällsfika och så tittandes på Becka. Nu ska jag sova!

Inga kommentarer: