lördag 27 september 2008

Ska du på begravning??

I så fall GRATTIS!! Utbudet av begravningskläder är enorm. I varenda jävla klädaffär jag varit inne i idag domineras utbudet av kavajer och skjortor av begravningsfärger. Det finns fan inte en enda kavaj i någon annan färg än grått elle svart. Hur muntert är det? Jag vill ha en kavaj i en varm höstfärg, men det kan man ju uppenbarligen fetglömma. Skjortorna är antingen kallt blå eller kallt rosa. Dessutom kan det finnas rutiga eller randiga skjortor, men fortfarande i mörka eller jävligt bleka färger. Ingenting man blir glad av i alla fall. För några år sedan när utbudet av färgglada kläder var lika illa som nu, och jag, kom in i en ytterligare en affär och konstaterade att dom liksom alla andra affärer bara hade grå och svarta kavajer, blev jag less på alltihop och frågade expediten om dom hade kläder för oss som inte skulle på begravning. Han blev rätt sur på mig då, så jag gick ut igen. Risken är stor att jag gör samma sak igen rätt snart.

2 kommentarer:

ulrika sa...

Gå in på Röda korset eller Myrorna de brukar inte följa modet och där kan man hitta snygga kläder till inget pris.

Hundblues sa...

Kavaj kan jag tänka mig att köpa där, men skjortor vill jag allt slita ut från början.