fredag 19 september 2008

Dagboksblad 19 september 2008

Veckans sista arbetsdag började med att jag arbetade hemifrån. Det blev en lång och skön promenad med Ia medans jag funderade på strategier, projektorganisationer, rekryteringar och annat som jag annars aldrig har tid att tänka på. Lagom till lunch åkte jag till jobbet.

Just fredagar har jag väldigt svårt att gå hem, jag stannar gärna kvar länge på jobbet. Det känns aldrig speciellt tungt, beroende på att jag med gott samvete kan gå hem precis när jag vill. Om man måste vara kvar är det mycket tyngre. Men framemot kvart över fem åkte jag i alla fall hem. Och därefter följde en typisk fredagskväll. Åka och handla, köpa något enkelt till fredagsmiddagen (grillad kyckling), äta middag, baka äpplepaj, titta p doobidoo (himla bra program) slappa mer i TV-soffan och så småningom masa sig i säng efter en stund vid datorn. Kan det bli bättre?

Inga kommentarer: