tisdag 16 september 2008

Oooops, I did it again!

På jobbet har vi i princip två ställen man kan ställa bilen på, dels ett inomhusgarage under själva kontoret, och dels ett utomhusgarage en bit bort. Eftersom jag arbetar i ett område med höga parkeringsavgifter på allmänna parkeringsplater anser ju skatteverket att en parkeringsplats tillhandahållen av företaget är en förmån som ska beskattas. Och självklart är det högre förmånsvärde på en inomhusplats än en utomhusplats. Eftersom jag åker bil så sällan till jobbet har jag ingen plats i inomhusgaraget, utan har nöjt mig med en utomhusgargeplats. Men Vespa-parkering är inte beskattningsbar förmån, så den ställer jag alltid inomhus. I morse körde jag som vanligt in i garaget och skulle just till att parkera då jag insåg att jag körde bil och inteVespa

Inga kommentarer: