lördag 20 september 2008

Dagboksblad 20 september 2008

Började dagen med morgonfika på sängen, kan dagen börja bättre? NÄ! Sedan vidtog i röjande och städande av hemmet. Jävlar vad skit det kan samlas. När vi tröttnat på städande gick vi en liten promenad med hunden på två timmar. Det var fler än en som trött när vi sedan kom hem. Så då fick vi fika. Och sen fick jag nog (se tidigare inlägg). Hem och laga mat, äta mat, sova middag, baka äpplepaj, titta på bra TV-bild, fika och titta på mer bra TV-bild. Kvällen avslutades med Animal planet och djurpoliserna, ett program som jag av någon anledning tycker är intressant. Framför allt brukar jag grunna på hur det kommer sig att folk kan vara så himla korkade och oansvariga gentemot sina djur.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja, det är skrämmande hur folk saknar vett om djur.

Hundblues sa...

..och sånt betalar jag pengar för att se. Det verkar ju helt rubbat. Men det som berör mig är nog dels djurpolisernas skicklighet, och dels väcker programmet tankar om hur människor fungerar. Eller inte fungerar.