måndag 1 september 2008

Jag har tittat på Cesar Millan

(jfr "Jag har talat med Hasse Tellemar", som en berömd sketch med Lena Nyman hette)

Men så jävla imponerad var jag inte. Visst var det roligt att titta på hundprogram tillsammans med frun och resonera lite om vad man såg. Men så märkvärdig var han väl inte. En del av hans framgång ligger ju i hans extrema självförtroende. Klart att ingen hund vågar bråka med honom. Dessutom var han duktig på att läsa hundar. Men allvarligt talat, Hur svårt är det att säga åt en familj som haft hund i över två år att de faktiskt måste promenera med hunden också?

Men visst, jag ska nog se på det fler gånger när jag har möjlighet.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Du hade kanske FÖR stora förväntningar! Men som du säger amerikanerna verkar ha en konstig hundhållning, "promenader vad är det ?????".
Sedan verkar det som om alla har ett löpband hemma !!!????????
Oftast är det väl inte hunden det är fel på heller ..........

Kramen

Hundblues sa...

Nej, jag hade inte för stora förväntningar, snarare tvärt om egentligen. Jag trodde det skulle vara värre än det var, men faktum kvarstår, många höjer det till skyarna. Och precis som du konstaterar jag att det sällan är hunden det är fel på.

Anonym sa...

Mm, det är ju det han säger också...

"I rehabilitate dogs, and train people."

Hundblues sa...

Dragariel, det har jag inte hört. Men det låter troligt att han skulle kunna säga det.