fredag 5 september 2008

Dagboksblad 5 september 2008

Det ordnade sig på jobbet i morse. Jag fick tag på en lånedator så jag kunde jobba. Och jag slapp prata med min personal. Däremot fikade jag tillsammans med dom. Hon som började hos oss i måndags tvingade vi att bjuda på inkilningsfika idag, vilket hon gjorde. Hon bjöd på banankaka. Lite vågat tycker jag. Det finns många som inte gillar banankaka. Jag tillhör dock inte dom, jag tycker banankaka är gott. Men det gäller att den bakas på rätt sätt. Jag har ett svagt minne av ett recept på banankaka. Ett handskrivet recept som låg instoppat i mina föräldrars Vår Kokbok (den helblå utgåvan). Det var ett recept på Tant Kerstins banankaka, vill jag minnas att det hette. I det receptet stod det att man skulle mosa två bananer och röra ner i smeten, men man fick inte glömma att skala bananerna först, kakan kunde få en så besk bismak annars. Helena hade skalat bananerna.

När jag kommit hem från jobbet ringde de från IT-avdelningen och meddelade att de lagat min dator och att den fanns att hämta. Eftersom den lånedator jag hittat inte gick att ansluta till jobbets nätverk hemifrån pga att ett nödvändigt program inte var installerat, fann jag det ytterst lämpligt att åka tillbaka till jobbet och hämta min dator, så nu kan jag jobba hela helgen. Vilket jag inte kommer varken orka eller hinna. I morgon är det något som heter Mods vs Rockers inne i Stockholm, och det måste jag se, och på söndag är det hundutställning i Högbo. Men jobba måste jag. Och i kväll har jag varit alldeles för trött. Det är nog dags att gå och lägga sig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Vilken tur att du inte hinner arbeta i helgen. Det andra verkar roligare. Stort Lycka till i Högbo!

Kram
Ofelia

Hundblues sa...

Tack Ofelia, det kommer säkert gå som vanligt, dvs tvåa.

Vad gäller jobbet är problemet att jag måste jobba i helgen. Jag måste ha en del grejer klara till måndag, och det vete f..n hur det ska gå till.

Anonym sa...

Lycka Till!!!! i Högbo ........

Anonym sa...

Önskar lycka till med hundutställningen. Jobbet löser sig alltid på något sätt. Tror att du har en plan för det. :D

Anonym sa...

Lycka till i morgon!

Hundblues sa...

Tack för alla lyckönskningar. Tyvärr hjälpte dom inte.