torsdag 18 september 2008

Dagboksblad 18 september 2008

Och så börjar det närma sig slutet på denna vecka. Men först, en av årets höjdpunkter; besöket hos den personliga bankmannen. Den minnesgode läsaren vet hur det gick sist (ni andra kan läsa här), och kortfattat kan man säga att det gick ungefär lika bra denna gång. Men förmodligen mindes hon hur det var sist, jag är ointresserad av pengar, frun betalar räkningar och jag betalar räntor och sätter av pengar till sparande, så hon tjatade inte om att frun borde spara till sig själv också. Och jag fick inte chansen att knäcka henne igen genom att säga att jag hoppas mina barn bor hemma tills dom är minst 25. Tråktant. Men självklart var det så att de placeringar jag kommit överens om vid förra besöket inte längre var speciellt lyckade. Så nu börjar vi spara i nya fonder. Men vem bryr sig? (Förmodligen den som inte har några pengar)

Eftersom jag var hemma på förmiddagen (förutom bankbesöket) hade jag en del ogjort när arbetsdagen var slut (runt 5), så det blev till att sitta hela kvällen framför datorn igen. Och nu är kvällen slut.

Inga kommentarer: