söndag 7 september 2008

Dagboksblad 7 september 2008

Vad fan åker man på utställningar när man bara får tvåor? (Kort sammanfattning av dagens utställningsbravad.)

Vi hade lovat hämta Helena och Tosca på vägen. När vi kom dit konstaterade frun att vänster framdäck var tämligen platt igen. Det var det som fick punktering tidigare, och som sedan i fredags är lagat och åter sitter på bilen. Men det höll inte längre än två dagar. Jävla gummiverkstad. Nåväl, vi fyllde på innan vi lämnade Uppsala, och när vi kontrollerade luften i Valbo var det fortfarande OK, och vi kom fram utan problem. Troligen ett litet hål bara. Men när vi skulle åka hem tyckte jag det var lika bra att lägga på reservhjulet i alla fall. Inge kul att byta däck senare och det då till exempel hade börjat regna, eller så. Därför bytte jag hjul innan vi åkte hem.

Väl hemma lagade jag mat och bakade maränger (det blir nämligen några äggvitor över när man gör Wallenbergare). Sedan sov jag middag, jobbade en stund till det var dags för kvällsfika. Kvällsfikat intogs till en film med Miss Marple. Sedan jobbade jag lite mer och nu sitter jag här och tänker strax slagga in.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ni ska ha stort tack för skjutsen.
Och så fick jag ju se hur man byter däck också. Man lär sig nåt nytt varje dag!!

Hundblues sa...

Som sagt, det var ett nöje att ha dig med. Utan dig hade det nästan inte varit värt att åka. Men hur ett däckbyte går till hade jag helst inte visat dig.