lördag 20 september 2008

Nu har jag fan fått nog

När vårt villaområde byggdes för sisådär 40 år sedan upptäckte de inflyttande familjerna att TV-signalen från kaknästornet var jävligt svag och det gick egentligen inte att ta emot TV-signalerna alls. Man beslutade sig då för att bygga en central-TV-anläggning. Man byggde en HÖG mast att sätta antennen i, och byggde ett kabel-TV-nät till alla villorna i samfälligheten. Så småningom skaffade man satellitmotagare och kunde plocka ner fler kanaler och idag har vi ett ganska bra utbud av kanaler. Men bildkvaliteten har aldrig varit speciellt bra. Ibland har den rent av varit usel. När vi köpte husvagn var jag tvungen att skaffa digitalbox till den, och då upptäckte jag att i husvagnen här hemma var bilden hur bra som helst. Jag har länge grunnat på om man skulle kunna få lika bra bild inne i huset med en vanlig bordsantenn från Clas Ohlson. Eftersom vår nya TV har inbyggd digitalbox bestämde jag mig idag för att prova och se om det blev någon vidare bild. Det blev det. Skillnaden jämfört med vårt kabelnät går inte att beskriva. Det var som dag och natt. Då lackade jag ur totalt och åkte till onoff och köpte en digitalbox med kort från Boxer. Nu har vi perfekt bild och större utbud av kanaler än vi haft tidigare. Vad vi nu ska med det till. TV4+ hade vi ju redan fått, så det var ingen nyhet. Men vi har faktiskt Animal Planet, och den kan vara lite rolig tycker jag. I övrigt vet jag inte när jag skulle få tid att titta på mer TV.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Ni vill vara som oss, erkänn! med en massa tvkanaler

Hundblues sa...

Erkänner

Anonym sa...

Du kanske börjar gilla IDOL, nu när du har fått så bra bild?

Hundblues sa...

Yvonne, inte en chans.