onsdag 3 september 2008

Dagboksblad 3 september 2008

Tidigt som fan i morse kom taxin för att ta mig till Bromma flygplats för vidare transport till Göteborg. Där har jag tillbringat hela dagen i möten. Halv fem gick flyget hem, och det landade halv sex. Då hann jag precis ta en taxi till hunddagis och hämta Ia innan de stängde (frun är i Finland). Vad hade hänt om flyget varit försenat? Tja, nu var det inte det.

Efter middagen, som jag fick äta ensam eftersom alla barn var i stan på möte för att få loss pengar från Byggnadsföreningen till att bygga om en IOGT-NTO-lokal så den bättre passar ungdomsverksamhet (det där begriper bara ni som är medlemmar i IOGT-NTO), gick jag på en lång hundpromenad. Det var länge sedan jag gjorde det själv, och jävlar vad skönt det var. Sedan har jag suttit framför datorn och jobbat resten av kvällen, men N.B. inte för min arbetsgivare, utan med att planera Världens Barn-insamlingen i vår kommun. Även i år är jag så kallad kommunsamordnare. Men till nästa år ska jag be att få slippa det uppdraget, det tar alldeles för mycket tid.

Nu ska jag skicka några bilder till mästaren i vårt Tempel och sedan är det dags att slagga.

Inga kommentarer: