tisdag 7 juni 2011

Dagboksblad tisdag 7 juni 2011

Så var det åter dags att ta av sig kortbyxorna, och knyta på sig slipsen igen för att åter träda i tjänst. Av någon konstig anledning var det inte speciellt många möten idag. Och en hel del vettigt fick jag gjort. Till exempel en med kort varsen improviserad luchdate. Dessutom åkte jag tidigare från jobbet för att jag hade den stora förmånen att ha fått en tid hos tandläkaren på eftermiddagen för att dra ut en jävla visdomstand. Till middag åt jag yougurt. Det var gott det också. Vi har också ägnat kvällen åt att köpa lite presenter till yngsta dottern som fyller år. Och så åkte vi iväg till samma ställe som igår för att Ia återigen skulle få vada i vattnet. Hon gillade det även idag. Men simma? Näpp, där går gränsen. Det vägrar hon. Hon är med andra ord en riktig lagotto. Det var ju ingen simmare, utan en vadarhund som hämtade sjöfågel i träskmarkerna i norra Italien åt sina ägare.

Hemkomna från badturen blev det lite fika och nu har jag hamnat framför datorn. Ska kanske pilla lite på någon bild innan jag går och lägger mig. Att lägga sig är inget som jag direkt ser fram emot. Det är så förbannat varmt i sovrummet. Vanligtvis kan sådant avhjälpas genom att man öppnar fönstret. Men om man gör det i kväll luktar det strax brandrök i hela sovrummet, och frun dör hellre av värmeslag än av giftig brandrök. När jag åkte hem från tandläkaren möttes jag av en enorm rökpelare. Det visade sig att det brann som fan i en industrifastighet, och den röken har letat sig ända hem till och och förpestat luften utanför huset. Jag överväger att gå ut och lägga mig i husvagnen och dra igång AC:n där. Får se hur det blir.

Inga kommentarer: